Pages

Friday, December 23, 2011

Mencari diri

Hari ini tiba-tiba gua rasa bersemangat untuk kembali menulis.. (tapi ntah sampai berapa lama). Mungkin rasa itu hadir setelah berkenalan dengan seorang teman baru yg hobinya juga menulis. Mungkin....
Post terakhir rasanya hampir setahun yg lalu. Perghhh, punyalah lama. Bahasa pulak tu jenis laras tinggi (kunun), bombastik dan penuh emosi... hehehe. lepas ini gua cuba cara yg lebih santai...
Sebenarnya banyak catatan pengalaman yg gua ingin abadikan semasa masih segar dalam otak gua yg semakin lembab ni. Tapi dasar pemalas dan suka bertangguh akhirnya semua berkarat. Kembara Pangkor, Cameron, Medan, Batam dan banyak lagi tinggal terperap menunggu masa dihakis virus pelupa. Betapa sayang segala catatan pengalaman tidak dapat dikongsi bersama teman-teman. Sekadar lisan mmg mudah tetapi kalau bukti tarak, org susah mau percaya. Lagipun sampai bila gua bertahan sihat dan berkemampuan utk menghadap laptop ni. Ditakdirkan suatu hari nnt gua tidak mampu lagi untuk bercakap, inilah satu-satunya medium untuk menceritakan pengalaman kepada generasi gua.
Esok plan nak menjelajah ke Jerangkang Falls, Maran, Pahang. Kalau dulu gua dah ke Bekelah, kali ini nak melawat 'jirannya' pulak. Orang kata, Jerangkang lagi mencabar walaupun tak segah Bekelah. Team Otai dah ajak bermusafir, jadi tunggu apa lagi. Cuti seminggu ni boleh diguna sebaik mungkin daripada memerap di bilik melayan 'muka buku' dari pagi santak ke tengah malam...
Insyaallah, kembara kali ini jadi pemangkin utk gua kembali aktif menulis. Di samping tu, gua cuba recall memori yang sudah banyak berkarat dalam kembara-kembara sebelum ini. Semoga gua dapat kekuatan utk terus menulis dan berkongsi pengalaman buat semua....

3 comments:

  1. Owhh!! Dah update..
    'Selamat Kembali'
    &
    'Selamat Berkongsi'

    ReplyDelete
  2. Salam menulis, PanRita!
    Kebetulan pulak ketembung blog ini ... :)

    ReplyDelete